DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Ses Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 310
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı Görsel İletişim Tasarım öğrencilerineYeni Medya ve Çoklu Medya'da kullanılan ses tasarımı tekniklerini öğretmektir. Bu ders, dijital işitsel medyada ses tasarımı, kayıt, miksleme, manipüle etme, prodüksiyon ve düzenleme tekniklerini geliştirir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler sanat ve tasarımda gerekli ses araçlarını ve ses bilgisi ve farkındalığı kazanacaklardır.
  • Öğrenciler görsel iletişim tasarım için kullanılan olası ses elementlerinin analiz edebileceklerdir.
  • Öğrenciler farklı medyalar için üretilen dijital ses becerilerini geliştireceklerdir (Örnek olarak; WWW ve Web 2.0, etkileşim tasarımı, bilgisayar oyunları, yayın tasarımı, kısa filmler ve video).
  • Öğrenciler çoklumedya için ses ve diğer ses projeleri için ses prodüksiyonunun temel yaratıcı ve tekniklerini kullanabileceklerdir.
  • Öğrenciler ses fiziği, işitsel ve işitel kurgu terminolojisinin temellerini değerlendirebileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders öncelikle teorik ve pratik araçlar kullanarak güncel ses estetiği formların uygun bağlamda birleştirilmesini hedefler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanııtm
2 Sesin film yapımındaki görevi ve sinema tarihi boyunca türlere etkisi. O’Brien, Charles. “Cinema’s Convertion To Sound”, Indiana University Press 2005, pp.156
3 Filmde ses: Canlı ses kaydının avantajları ve dezavantajları Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 1
4 Sesin fiziksel varlığı Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 9&10
5 Mikrofonlar ve sınıflandırmaları. Mikrofonların duyarıllık alanları. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.120-124
6 Sayısal (dijital) ve benzeşimsel (analog) ses temsilinin karşılaştırılması. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.124-135
7 Sayısal ses kayıt sistemleri vs. Benzeşimsel kayıt sistemleri. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.124-135
8 Mikserler. Bağlantı ve kablo çeşitleri. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 5
9 Adobe Audition'a giriş. Sayısal ses formatları (.wav, .aiff, .mp3) Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.147,
10 Adobe Audition CC6-CS6: Doğrusal olmayan ses kurgusu. Ses kliplerini kurgulamanın temel prensipleri. www.adobe.com/ap/products/audition/
11 Birinci projenin değerlendirilmesi. “Verilen seslerinden arındırılmış bir film sahnesi için foley sesler kaydederek ses kuşağı tasarlamak”
12 Hoparlörler. Dinleme koşulları. Dinleme odası. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 3
13 Sesin yeniden üretimi, genel ses prodüksiyonunda hakim mentaliteler. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 3
14 Ses ve görüntü senkronizasyonu. Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 7
15 Ses kartları & sayısal arayüzler Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.132
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitaplardan bölümler ve multimedya sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Alden, Stanley R. Thomson “Audio In Media(8th Edition)”, Wadsworth Publishing 2008 O’Brien, Charles. “Cinema’s Convertion To Sound”, Indiana University Press 2005

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
14
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest